piątek, 2 listopada 2012

Wuzetka


 

Ciasto przypominające mi dzieciństwo. Jeżeli robię wuzetkę to zawsze z przepisu mojej babci. Robiłam to ciasto niezliczoną ilość razy i kartka w zeszycie jest tak zniszczona, że przepisu praktycznie nie widać, dlatego warto żeby znalazł się tutaj;)

  




Składniki na ciasto: 
  • opakowanie margaryny (250 g)
  • 3/4 szklanki cukru
  • opakowanie cukru waniliowego
  • 2 kopiate łyżki kakao
  • 1/2 szklanki wody
  • 4 jajka
  • 2 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej

Margarynę rozpuścić w garnuszku razem z cukrem, cukrem waniliowym i wodą. Zestawić z palnika i domieszać kakao. Wystudzić. Roztrzepane żółtka dokładnie wymieszać z masą kakaową, następnie dodać przesianą mąkę, proszek do pieczenia i sodę. Z białek ubić sztywną pianę i delikanie wymieszać z ciastem. Piec w 180 stopniach około 45 minut (do suchego patyczka), bez termoobiegu. Ilość ciasta odpowiednia dla tortownicy o średnicy 26 cm.



Składnki na masę maślaną:
  • 1 i 1/2 kostki masła
  • 300 ml śmietany kremówki 
  • 3-4 łyżki cukru pudru (ilość zależna od stopnia słodkości jaki chcemy uzyskać) 
  • opakowanie cukru waniliowego

Masło utrzeć na puszystą masę. Dodać cukier i cukier waniliowy i stopniową (bardzo ostrożnie) dodawać śmietanę. Ilość śmietany może się zmienić. Należy obserwować masło i dodać tyle śmietany aby masa się nie zważyła. W moim przypadku było to około 300 ml. 



Wykonanie:

Ciasto przeciąć na 2 części (jeżeli urosła by górka - ściąć ją aby blaty były bardziej równe). Przełożyć masą maślaną i udekorować cukrem pudrem - ja użyłam szablonu




2 komentarze:

  1. Przepięknie Twoja WZ wygląda. Jest taka dostojna i mówi zjedz mnie, zjedz :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ahh dziękuje, dziękuje - warto jej spróbować bo jest pyszna;) Pozdrawiam Ania;)

      Usuń