środa, 5 września 2012

Tort - książka (Vampire diaries)



Moja przyjaciółka Nati baardzo lubi czytać, praktycznie wszystko co jej wpadnie w ręce (tak jak i ja). Dlatego też postanowiłam zrobić na jej urodziny tort książkę, a że dostała ode mnie również książki, to stwierdziłam ze będzie mieć "komplet";)




Składniki na niezawodny biszkopt:
  • 10 jajek
  • 1 i 1/2 szklanki mąki
  • 1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 1 szklanka cukru
  • czerwony barwnik spożywczy

Biszkopt przygotować jak z przepisu na tort chałwowy. Pod koniec ucierania masy jajecznej (ale przed dodaniem mąki) dodać barwnik spożywczy w takiej ilości aby uzyskać pożądany kolor. Piec około 40 min (do suchego patyczka) w formie prostokątnej 30 x 21cm (lub podobnej byle zachować proporcje książki).



Składniki na krem czekoladowo-orzechowy:
  • 500 g serka mascarpone
  • 4-5 łyżek kremu czekoladowo-orzechowego typu nutella (ilość zależy od tego jaką intensywność smaku chcemy uzyskać)
  • garść rozdrobnionych orzechów laskowych. 
  • opakowanie śmietanfixu

Serek utrzeć mikserem dodając systematycznie czekoladowy krem. Uwielbiam tą masę, dlatego też pokusiłam się o zrobienie domowej nutelli. Przepis można znaleźć tutaj. W mojej wersji ze względu na brak golden syrupu, użyłam miody ale tylko 1,5 łyżki. 



Składniki na krem śmietankowy:
  • 250 g serka mascarpone
  • 400 ml śmietanki kremówki
  • 2 opakowania śmietanfixu
  • kilka łyżeczek cukru pudru (w zależności o stopnia słodkości jaki chcemy uzyskać)

Śmietanke ubić na sztywno z cukrem pudrem i śmietanfixem. Mascarpone utrzeć i stopniowo dodawać cały czas miksując na małych obrotach śmietankę (gdyby masa była zbyt luźna, dodać jeszcze jedno opakowanie śmietanfixu lub niewielką ilość żelatyny).




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz